Hår

När jag var liten hade jag fint långt hår tills jag i 6:an gjorde något dumt! Jag började bleka håret och priset jag fick betala för att vara blond var slitet hår. Man lär sig av sina misstag och tänker aldrig igen börja bleka håret så pass som jag gjorde då. Nu har jag gått från att föna och platta håret varje dag och även bleka det varannan månad till att inte ha färgat håret på 1 år och även slutat använda plattång och hårfön.
 
Det var längesedan mitt hår mådde så bra som nu! Så ett tips till er blek inte håret mer än nödvändigt och försök sluta med plattång och hårfönen. Kommer ihåg en tid då jag var tvungen att platta håret för mitt hår var som "frasigt" annars haha kaos. Nu har jag låtit mitt hår vila och funderar på att göra en liten makeover med ljusa slingor bara och inte bleka hela håret och en rejäl toppning. Blir nog en tripp till frissören nästa vecka!
 
Detta var när jag var tvungen att plattahåret för att det var så frasigt, fick panik och slutade tillslut med allt! 1 år sen
 
Nu har jag låtit min egna hårfärg växa ut och mina lockar har börja komma tbx (dem jag alltid plattasönder)

Kommentera här: